23.11.23 

ImageГУР МОУ здобуло великий обсяг закритої інформації російського федерального агенства повітряного транспорту

Головне управління розвідки Міністерства оборони України провело складну спеціальну операцію у кіберпросторі, внаслідок якої вдалось здобути великий обсяг закритих службових документів структурного підрозділу міністерства транспорту рф - “фєдєрального аґєнтства воздушного транспорта” (“росавіація”).

Вказане відомство відповідає за безпеку польотів та фіксує всі надзвичайні випадки під час використання російської авіації.

Серед отриманих внаслідок зламу та проникнення у ворожі інформаційні системи даних  перелік щодобових звітів “росавіациї” у масштабах всієї рф за понад півторарічний період.

Їхній аналіз свідчить - сфера цивільної авіації терористичної росії перебуває на межі колапсу.

Лише декілька промовистих документальних фактів, про які повідомляє ГУР МОУ:

1. Упродовж січня 2023 року в цивільній авіації росії було зафіксовано 185 авіапригод. Близько третини кваліфіковано як інциденти різного рівня небезпеки. Лідером тут став російський ближньомагістральний літак “сухой superjet” - 34 проблемні випадки.

2. За перших 9 місяців 2023 року на росії задокументували 150 випадків технічних несправностей літаків. За аналогічний період 2022 року зафіксовано 50 таких інцидентів. Отже, зростання небезпеки польотів в росії зросло втричі.

3. Найбільш проблемними місцями російської авіації залишаються двигуни та шасі, а також інші важливі елементи: гідросистеми, закрилки та програмне забезпечення.

4. Держава-агресор росія має серйозні труднощі з обслуговуванням бортів із великим нальотом. Через брак потужностей та спеціалістів у москві намагаються переорієнтувати обслуговування літаків на Іран, де відповідні роботи здійснюють “кустарно” , без відповідної сертифікації.

5. Станом на березень 2022 року, росіяни мали близько 820 цивільних бортів іноземного виробництва. І якщо на той час лише до 10% із них пройшли через несертифікований ремонт із застосуванням неавтентичних запчастин, то нині через такий “сервіс” прогнали вже майже 70% авіапарку.

6. Гострий дефіцит запчастин призвів до так званого “авіаканібалізму” на росії, коли одні літаки розбирають для ремонту інших. Згідно з оцінкою наявних даних до середини 2023 року в рф пустили на “донорство” понад 35% повітряних суден.

7. Більшість радянських літаків Ан-2, станом на зараз, не можуть відірватись від землі, оскільки двигуни до них вироблялись у Польщі, але через санкції їхнє постачання припинене.

8. Лише впродовж січня 2023 року серед 220 суден “Airbus”, що є в росії, зафіксовано 19 різних відмов. Зокрема, у в 9-ти літаках, які використовує “аерофлот”, зафіксовано 17 випадків задимлення.

9. З 230 літаків “Boeing”, які використовуються в росії, зафіксовано 33 технічні відмови тих чи інших систем літака.

10. Не витримав умов російської експлуатації кожен сьомий бразильський “Embraer”, а їх в рф налічується 21.

Ще у вересні 2022 року Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) позначила росію червоним кольором, разом з Ліберією та Бутаном, що свідчить про вкрай високий ризик для безпеки польотів.

Аналіз характеру авіаційних інцидентів з отриманих документів вказує, що низка відмов, особливо пов’язаних з двигунами, шасі і механізацією крил, має системний характер. Тенденція свідчить - сфера цивільної авіації на росії перебуває у зоні серйозної турбулентності з високим ризиком зірватись у круте піке.

Відповідна реальність - прямий наслідок санкцій, найбільш болючими з яких для держави агресора росії виявились:

заборона на постачання повітряних суден і запчастин до них;

повна відмова в технічному обслуговуванні і наданні послуг;

відмова в оновленні програмного забезпечення;

затримання російських повітряних суден за кордоном;

обмеження доступу до метеорологічної інформації для аеронавігації.

Нині москва, наражаючи на смертельну небезпеку своє населення, намагається всіма способами приховати нескінченну купу проблем з цивільною авіацією, - зазначили в Головному управлінні розвідки Міноборони України.