У пресцентрі "Укрінформу" відбувся круглий стіл на тему "Стратегічний потенціал української авіації: досягнення, виклики та перспективи розвитку в умовах протидії російській агресії", організований Аерокосмічною Асоціацією України.
Захід зібрав представників державних установ, оборонно-промислового комплексу, авіабудівних підприємств та експертного середовища.
Учасники обговорили основні виклики, що стоять перед авіаційною галуззю, зокрема втрату податкових преференцій, проблеми з імпортом комплектуючих, необхідність модернізації техніки та нарощення виробничих потужностей. Також наголошувалося на важливості забезпечення оборонних потреб Збройних Сил України та адаптації до умов сучасної війни.
Окрему увагу приділили досягненням у сфері військової авіації. Командувач армійської авіації Сухопутних військ ЗСУ Павло Бардаков окреслив три ключові завдання: забезпечення авіаційними засобами ураження, підвищення справності техніки та формування вертикалі управління. Він підкреслив, що з 2023 року на українських вертольотах вже інтегровано зразки західного озброєння.
Технічний директор компанії H3 Operations Олександр Нагапетян акцентував увагу на проблемі з отриманням ремонтної документації для вертольотів Мі-8 та Мі-8МТВ. Він зазначив, що це критичне питання не вирішується вже протягом трьох років, що впливає як на військову, так і на цивільну авіацію.
Підприємства приватного сектору також висловили готовність до активної участі в модернізації. Дмитро Головін (ТОВ НВФ "МС АВІА-ГРЕЙД") заявив, що підприємства здатні встановлювати новітні зразки авіоніки та відновлювати озброєння, але рівень їхнього поточного завантаження не відповідає потенціалу.
Проблему обмежень на імпорт комплектуючих порушив Андрій Мінаков (ТОВ "Інкомпас"). За його словами, чинні постанови уряду фактично блокують імпорт через схожість з російськими товарами, що створює ризики кримінального переслідування для підприємств і потребує нормативного перегляду.
Представник Міністерства стратегічних галузей Юрій Кривошея підтвердив, що літакобудування є пріоритетною та високотехнологічною сферою. Начальник управління авіабудування ДК "Укрооборонпром" Геннадій Януль додав, що вартість одного кілограма авіаційного двигуна співмірна з 21 тонною пшениці, підкресливши економічну цінність галузі.
Руслан Мельниченко (Аерокосмічна Асоціація України) наголосив на необхідності повернення галузевих податкових пільг. На його думку, збереження преференцій — критично важливе для забезпечення стійкого розвитку як військової, так і цивільної авіації. Учасники заходу закликали до системного діалогу між владою та авіаційним сектором як елементу національної безпеки та економічного суверенітету.