02.06.25 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у квітні 2025 року.

За інформацією, що надійшла до НБРТ, у квітні 2025 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України стався один інцидент.

18.04.2025 о 16:28 при виконанні рейсу CVK7080 за маршрутом Тенерифе (Іспанія) – Сал (Кабо-Верде) на літаку Ан-12Б UR-CBG, авіакомпанії "Кавок Ейр", після зльоту та набору висоти 1300 футів, екіпаж виявив, що передня кабіна не надувалася, а висота в кабіні за приладом "ПОКАЗНИК ВИСОТИ ТА РІЗНИЦІ ТИСКУ" збільшувалась. КПС прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту Тенерифе. Посадку виконано благополучно.

Під час післяпольотного огляду літака інженерно-технічним персоналом були виконані роботи з ТО та враховуючи характер несправності, було виконано перевірку роботи електромеханізму МП-5 (механізм поступальний) крану подачі повітря в кабіну екіпажу згідно ТК № 35, випуск 1.14 ТУ літака Ан-12, під час якої було встановлено, що електромеханізм МП-5 не спрацьовує при натисканні 2ПНГ-15 (перемикач натискний герметизований) "НАДДУВ ПЕРЕДНЬОЇ КАБІНИ» на правому пульті пілотів в кабіні екіпажу в положенні "ВІДКРИТО". Після чого була виконана перевірка цілісності електричного ланцюга управління електромеханізмом МП-5 під час якої була виявлена несправність перемикача 2ПНГ-15 "НАДДУВ ПЕРЕДНЬОЇ КАБІНИ" на правому пульті пілотів в кабіні екіпажу, який входить в електричний ланцюг управління електромеханізмом МП-5. З метою усунення несправності, була виконана заміна натискного перемикача 2ПНГ-15 "НАДДУВ ПЕРЕДНЬОЇ КАБІНИ" на правому пульті пілотів в кабіні екіпажу та проведена повторна перевірка роботи електромеханізму МП-5 крану подачі повітря в кабіну екіпажу під час якої було встановлено штатне спрацювання електромеханізму МП-5 на відкриття та закриття заслінки крану подачі повітря в кабіну екіпажу. Після запуску двигунів та перевірки висотної системи літака невідповідностей у роботі систем виявлено не було, а літак було допущено до подальшої експлуатації.

Згідно з висновком авіакомпанії "Кавок Ейр", причиною відсутності підтримання тиску повітря в кабіні пілотів та кабіни супроводжуючих виявилась несправність перемикача 2ПНГ-15 "НАДДУВ ПЕРЕДНЬОЇ КАБІНИ" на правому пульті пілотів в кабіні екіпажу.