Бюджетна авіакомпанія Wizz Air оголосила про різке падіння операційного прибутку за підсумками фінансового року, що завершився 31 березня, – зниження становило 61,7%, до 167,5 млн євро.
Це суттєво нижче за очікування аналітиків, які прогнозували 246 млн євро. Новина спричинила обвал акцій Wizz Air на Лондонській фондовій біржі на 23%, що є найгіршим показником серед європейських авіаперевізників за останній рік, повідомляє Reuters.
Причиною стало вимушене простоювання літаків через затримки з ремонтом двигунів виробництва Pratt & Whitney. Станом на 9 травня 37 літаків Wizz Air були виведені з експлуатації, і компанія очікує, що 34 з них залишатимуться на землі щонайменше до кінця першого півріччя 2026 фінансового року. Середній термін очікування ремонту в сервісному центрі – близько 300 днів.
"У постачальному ланцюзі та загалом в авіаційній галузі утворилися тріщини. Ми працюємо в унікальних умовах, коли попит перевищує пропозицію", – прокоментував ситуацію генеральний директор Wizz Air Йожеф Вараді. За його словами, компанія ще протягом 2–3 років відчуватиме наслідки цієї кризи.
Внаслідок проблем Wizz Air уже двічі за рік знижувала прогноз прибутковості. Ситуація також негативно вплинула на інші європейські авіакомпанії – акції Lufthansa, easyJet та IAG (власника British Airways) впали на 1,5–2,7%.
Попри зниження цін на паливо, компанія зазначила, що середні ціни на квитки були трохи нижчими, ніж торік. Утім, аналітики попереджають про зростання інших витрат, зокрема через виведення з експлуатації старих літаків A320ceo, заплановане на наступний рік.
Wizz Air тимчасово утримується від прогнозів на 2026 рік через "обмежену прогнозованість" ситуації. Крім того, графік постачань нових літаків Airbus також було відтерміновано. Згідно з новими оцінками, флот компанії зросте з 231 літака (на кінець березня 2025 року) до 305 (на березень 2028 року), хоча раніше очікувалося 380 літаків на ту ж дату.