16.07.25 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у травні 2025 року.

За інформацією, що надійшла до НБРТ, у травні 2025 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України сталось 3 інциденти з літаками та один з вертольотом, а також одна аварія з іноземним літаком та катастрофа з вертольотом.

14.05.2025 о 10:19 при виконанні польоту за маршрутом Джуба – Бор (Республіка Південний Судан) на вертольоті Мі-8 UR-KGS, авіакомпанії "Ейр Таурус", під час набору висоти на другій хвилині польоту спрацювала світлова сигналізація про знижений режим роботи лівого двигуна "МАЛО Рм ЛЕВ.ДВ", внаслідок чого КПС прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту. Посадку було виконано благополучно без пошкоджень ПС. Причину зниження режиму роботи двигуна встановлює експлуатант.

18.05.2025 о 03:39 при виконанні рейсу HYM345 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Шарм-еш-Шейх (Єгипет) на літаку В738 UR-SQG, авіакомпанії "СкайАп", під час розбігу на зліт, на швидкості 10-20 вузлів, спрацювала сигналізація "Автоматичне гальмування спойлерами не активовано" (SPEEDBRAKE DO NOT ARM), внаслідок чого КПС перервав зліт та звільнив ЗПС. Після перевірки усіх систем виконано повторний зліт без зауважень.

28.05.2025 о 07:45 при виконанні рейсу UNO506P за маршрутом Малакаль – Джуба (Республіка Південний Судан) на літаку Ан-26-100 UR-UZA, авіакомпанії "Константа", під час зльоту сталося зіткнення з птахом без відхилень у роботі систем літака. КПС прийняв рішення продовжити політ за маршрутом. Посадку виконано благополучно. Під час післяпольотного огляду була виявлена вм’ятина на повітрозабірнику лівого двигуна.

28.05.2025 о 09:20 при виконанні рейсу UNO691P за маршрутом Могадішо – Бараве (Федеративна Республіка Сомалі) на літаку Ан-26-100 UR-UZG, авіакомпанії "Константа", під час польоту за маршрутом на висоті 8000 футів та відстані 80 км до аеродрому призначення Бараве, екіпаж виявив на TCAS конфліктний літак Dornier-228, позивний Red Cross 448, який також знижувався. Внаслідок конфлікту, спрацювала система TCAS в режимі інформації про рух - ТА, та в подальшому короткочасне (2-3 секунди) спрацювання TCAS в режимі рекомендації на ухилення - RA. Екіпаж UNO691P проінформував диспетчера та конфліктний літак про спрацювання TCAS TA та запитав про припинення зниження. В подальшому була виконана команда TCAS RA.

Після повідомлення TCAS про відсутність конфліктного руху "Clear of traffic" КПС UR-UZG проінформував про це диспетчера та конфліктний літак. Подальший політ та посадка виконані благополучно.

04.05.2025 о 17:30 при виконанні приватного польоту за маршрутом ЗПМ Ліпанґуї – ЗПМ Пелдехуе (Республіка Чилі) на літаку Аеропракт А22LS CC-DML (Республіка Чилі), власник та експлуатант приватна особа, після зльоту, на висоті 200 футів та відстані 320 метрів від ЗПМ Ліпанґуї, сталася відмова двигуна, внаслідок чого КПС прийняв рішення виконати аварійну посадку. Під час посадки літак отримав значні пошкодження, 2 особи що перебували на борту літака тілесних ушкоджень не отримали.

Розслідування аварії проводить Головне управління цивільної авіації (DGCA) Республіки Чилі.

17.05.2025 о 18:34 при виконанні навчального польоту в районі аеропорту "Прайнвілл" (США) на вертольоті Аерокоптер АК1-3 N163AK (США), власник та експлуатант приватна особа, вертоліт зіткнувся із землею та отримав значні пошкодження.

Вертоліт не був обладнаний відповідачем ADS-B, а в районі виконання польотів не забезпечувалося радіолокаційне покриття. Проте початковий етап вильоту, а також окремі етапи польоту були зафіксовані кількома камерами відеоспостереження поблизу аеропорту. Камера, що встановлена у муніципальному аеропорту Прайнвілл, штат Орегон, зафіксувала зліт вертольота із ЗПС 29 приблизно о 17:36. Упродовж наступної години було виконано серію зльотів, посадок і зависань на малій висоті, залишаючись у правому колі польотів для ЗПС 29. Останній зліт зафіксовано о 18:23.

Камера, що встановлена на приватній бізнес-будівлі приблизно за 1800 футів на північний схід від середини ЗПС 29, зафіксувала, як вертоліт пролетів зліва направо о 18:34. Після цього він почав швидко знижуватись із незначним нахилом носової частини вниз. Потім ніс піднявся, і вертоліт вдарився об землю на полі приблизно за 4000 футів на північ від початку ЗПС 29, у районі, який відповідає ділянці польоту за вітром правого кола польотів, при цьому піднялася велика хмара пилу. Внаслідок зіткнення пілот-студент загинув, а пілот інструктор отримав тяжкі тілесні ушкодження.

На момент події спостерігався слабкий дощ і вітер 280° зі швидкістю 7 вузлів, з поривами до 14 вузлів.

Розслідування катастрофи проводить Національна рада з безпеки на транспорті (NTSB) США. Відповідно до пункту 5.18, 5.20 Додатку 13 до Чиказької конвенції, та з урахуванням запиту від NTSB для участі у розслідуванні НБРТ призначило уповноваженого представника та його радника від ТОВ "Аерокоптер".