Державна авіаційна служба України затвердила нові вимоги щодо льотної придатності цивільних вертольотів типу Мі-8МТВ, враховуючи обмеження, пов’язані з тим, що розробник цих повітряних суден знаходиться на території держави-агресора та перебуває під санкціями.
4 вересня 2024 року Служба видала Спеціальні вимоги льотної придатності № СВ.H.010 для моделей Мі-8МТВ-1 та його експортного варіанту Мі-17-1В. Ці вимоги базуються на Авіаційних правилах України (Part-21), гармонізованих із відповідним регламентом ЄС.
24 липня 2025 року було схвалено головну зміну № 21D.097.00104 до згаданих вимог. Ця зміна передбачає впровадження Інструкції з супроводження ремонтної документації, що стосується вертольотів Мі-8МТВ-1 та Мі-17-1В.
У Державіаслужбі зазначають, що це рішення дозволяє вдосконалити доступ до технічної документації для українських експлуатантів цивільної авіації, не зачіпаючи сферу державної авіації. Зокрема, йдеться про створення єдиного підходу до обслуговування та ремонту зазначених машин, що забезпечить їхню безпечну подальшу експлуатацію.
Упровадження цих змін дозволяє продовжити технічне обслуговування вертольотів, зареєстрованих у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, а також зберегти та розширити співпрацю з Організацією Об’єднаних Націй у сфері авіаційних послуг.
За даними Служби, після початку повномасштабного вторгнення України Державіаслужба вжила заходів для витіснення експлуатантів рф з ринку ООН. У результаті частка авіаційних робіт, які виконуються українськими компаніями за контрактами з ООН, зросла до 42%.
Окремо підкреслюється, що Україна ніколи не мала у своєму розпорядженні еталонної технічної документації на вертольоти Мі-8МТВ, яка раніше супроводжувалась російським підприємством АТ "Національний центр вертольотобудування ім. М.Л. Міля і М.І. Камова".
Таким чином, нові технічні рішення дозволяють забезпечити безперебійну роботу українських операторів та водночас посилюють ізоляцію рф на міжнародному ринку вертолітних послуг.