02.09.25 

ImageЛіто 2025 року показало, що українці дедалі активніше повертаються до подорожей — турпотік став найвищим за весь період повномасштабної війни. Туроператор Join UP! Україна зафіксував зростання на 70% у порівнянні з літом 2024-го.

У літній сезон цього року туроператор відправив на відпочинок понад 236 тисяч туристів* — для порівняння, за аналогічний період 2024-го їх було понад 139 тисяч. Попри те, що показники ще далекі від довоєнних, позитивна динаміка свідчить про поступове відновлення туристичної галузі. Крім того, вже в серпні 2025 року українці почали бронювати відпочинок на літній сезон 2026-го. Така тенденція демонструє поступове повернення до довгострокового планування, яке було практично відсутнє в перші роки повномасштабної війни.

Image 

«Цього літа ми спостерігаємо відчутне пожвавлення інтересу до подорожей — кількість туристів зросла більш ніж на 70% порівняно з минулим роком. Загальні обсяги ще не досягають довоєнного рівня, але стабільна динаміка протягом воєнних років — це хороший сигнал, що українці знову готові планувати відпочинок. Також помітно зростає інтерес до онлайн-бронювання B2C — ми лише на старті цього шляху, але вже бачимо попит на цифрові сервіси. В цілому, запити українців залишаються стабільними — актуальні обмеження на туристів із рф, популярні сімейні поїздки, побільшало військових. Це ще раз доводить, що відпочинок залишається на часі і важливий для фізичного та ментального здоров’я», — зазначає Ірина Мосулєзна, керівна директорка Join UP! Україна.

Image 

Популярні напрямки та нові тенденції

Цього літа українські туристи традиційно обирали найпопулярніші курорти — Єгипет, Туреччину, Грецію, Болгарію та Чорногорію. У літній програмі з’явилися нові тури на Майорку та в Аліканте (Іспанія), а також розширена авіапрограма на Халкідіки (Греція). 

Image

Для українських туристів став цікавим новий напрямок — курорт Ель-Аламейн в Єгипті, де Join UP! Україна запропонував унікальний продукт, спеціально адаптований для українського ринку.

Туреччина утримала свої провідні позиції, навіть попри подорожчання, і розширила пропозицію завдяки популярним курортам Бодрум і Даламан, які знову повернулись в програму.

Автобусні тури 

Автобусні тури залишаються одним із найстабільніших форматів подорожей для українців під час війни. У 2025 році найбільше зростання попиту припало на напрямок Болгарії — доступний за ціною та зручною логістикою, із виїздом, у тому числі, з прифронтових міст. Серед новинок сезону — відновлення турів до Греції (Халкідікі) з виїздом із Києва та Львова, а також поява автобусів підвищеного комфорту до Туреччини.

Image

Image

Внутрішній туризм

Найбільший попит цього літа традиційно припав на Карпати та популярні курорти Заходу України — Трускавець, Поляна, Східниця та Закарпаття. Середній чек на внутрішні тури у 2025 році виріс приблизно на 10–15% порівняно з минулим роком. Попит на Одесу та Одеську область залишився нижчим за довоєнний рівень через безпекові обмеження та зростання цін на готелі. 

 

Як змінилась вартість турів

У 2025 році середня вартість туристичних пакетів для українців зросла — як у сегменті авіаподорожей, так і автобусних турів. На цінову динаміку вплинули загальні ринкові фактори, як подорожчання пального, зміна логістичних маршрутів і валютні коливання.

Попри здорожчання, попит на відпочинок зберігається на високому рівні. Туризм, навіть у складних умовах, залишається для українців способом відновлення — фізичного, емоційного та соціального. 

*всі дані наведені на основі внутрішньої статистики туроператора Join UP! Україна, якщо не вказано інше джерело.