7 жовтня 2025 року у Державному музеї авіації імені О.К. Антонова відбулася прес-конференція з нагоди передачі до музейної колекції двох літаків - Ан-2П та Ан-6.
У заході брали участь представники ЗМІ та експерти музею; серед спікерів - Валерія Лавренко, директорка музею, і Олександр Бадрудінов, президент ГО "Асоціація розвитку авіації України (АРАУ)", повідомила прес-служба музею.
Обидва літаки до недавнього часу зберігалися на аеродромі у Бородянці. За словами організаторів, завдяки зусиллям членів ГО "АРАУ" машини залишилися в доброму стані і були офіційно передані в державну частину Музейного фонду України.
Ан-2П назвали багатоцільовим літаком з високою надійністю і підвищеним комфортом салону - його планують відреставрувати так, щоб машина згодом могла виконувати польоти як діючий ретро-експонат. Ан-6 - висотний літак, побудований в дуже обмеженій кількості (до 10 одиниць). Це єдиний збережений в Україні представник цього типу; після реставрації він поповнить експозицію конструкторського бюро Антонова.
Олександр Бадрудінов, який ініціював передачу разом із льотчиком-випробувачем Олександром Ліходідом, охарактеризував подію як збереження живої історії української авіації. "Це не просто металеві конструкції, це жива історія... Неможливо у гривневому еквіваленті оцінити предмет, що зберігся в єдиному у світі екземплярі", - сказав він.
Директорка музею Валерія Лавренко повідомила, що реставраційна команда вже готує програму відновлення для обох машин: Ан-2П планують привести до льотного стану, Ан-6 реставрують для експонування серед рідкісних зразків. За її словами, передача дозволить ширше показати історію українського літакобудування.
Передача літаків музею назвали прикладом успішної співпраці між громадськими ініціативами та державними установами, спрямованої на збереження і популяризацію авіаційної спадщини України.