07.11.25 

ImageНаціональне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у вересні 2025 року.

За інформацією, що надійшла до НБРТ, у вересні 2025 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України сталось 7 інцидентів з літаками, а також серьозний інцидент із іноземним літаком.

01.09.2025 о 16:33 при виконанні рейсу CYF898P за маршрутом Тель-Авів (Ізраїль) – Бухарест (Румунія) на літаку В738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп", під час заходу на посадку за системою ILS на ЗПС 26Л, сталося зіткнення зі зграєю дрібних птахів без відхилень у параметрах роботи двигунів. Після зарулювання на стоянку, під час післяпольотного огляду КПС виявив сліди зіткнення та повідомив технічний персонал. Після виконання відповідних технічних робіт літак був допущений до подальшої експлуатації.

09.09.2025 о 10:12 при виконанні рейсу MGH212 за маршрутом Дюссельдорф (Німеччина) – Анталія (Туреччина) на літаку Boeing 757-300 UR-SLB, авіакомпанії "Скайлайн Експрес", під час розбігу на зліт по ЗПС 05П, на швидкості 116 вузлів, сталося зіткнення з птахом. Екіпаж відчув удар в праву частину ПС і вібрацію, після чого КПС ініціював виконання процедури перерваного зльоту (Rejected Takeoff) згідно рекомендацій керівництва з льотної експлуатації (FCOM) та збірника екіпажу в особливих випадках польоту (QRH), щодо припинення зльоту на швидкостях більше 80 вузлів, але менше V1=149 вузлів та зупинив літак в межах ЗПС 05П. В подальшому льотний екіпаж надав необхідні інструкції бортпровідникам у пасажирську кабіну і доповів диспетчеру вишки Дюсельдорфа "Tower DUS" про припинення зльоту. Після консультації з диспетчером та оцінки параметрів роботи двигунів, що були у нормі, літак звільнив ЗПС 05П та зарулив на місце стоянки. Під час післяпольотного огляду льотним екіпажем було виявлено пошкодження трьох лопатей правого двигуна. Жодна особа, що перебувала на борту літака (8 членів екіпажу та 289 пасажирів) тілесних ушкоджень не отримала. 

04.10.2025 після заміни двигуна №2 літак допущено до подальшої експлуатації.

16.09.2025 о 17:40 при виконанні рейсу HYM404 за маршрутом Дюссельдорф (Німеччина) – Кишинів (Молдова) на літаку B738 UR-SQG, авіакомпанії "СкайАп", після посадки, під час післяпольотного огляду були виявлені сліди зіткнення з птахом на правій передній частині фюзеляжу без пошкоджень ПС. 

17.09.2025 о 10:40 при виконанні рейсу UNO691P за маршрутом Джоухар – Могадішо (Федеративна республіка Сомалі) на літаку Ан-26-100 UR-UZJ, авіакомпанії "Константа", під час заходу на посадку на аеродромі призначення Могадішо, на відстані 40 км від ЗПС, сталася відмова паливного насосу (ЭЦН-14БМ) третьої паливної групи баків лівого напівкрила. КПС прийняв рішення продовжити політ та виконав благополучну посадку. Під час післяпольотного огляду, паливний насос було замінено та зроблено відповідний запис в бортовому технічному журналі (ATL).

18.09.2025 о 12:28 при виконанні рейсу MGH4664 за маршрутом Рига (Латвія) – Анталія (Туреччина) на літаку B738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп",  після посадки, під час післяпольотного огляду КПС виявив сліди зіткнення з птахом на правій стороні стабілізатора та повідомив технічний персонал. Під час додаткового огляду було виявлено вм'ятину в межах допустимих норм. Після виконання відповідних технічних робіт літак був допущений до подальшої експлуатації.

26.09.2025 о 12:20 при виконанні рейсу HYM401 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Франкфурт (Німеччина) на літаку B738 UR-SQG, авіакомпанії "СкайАп", під час розбігу на зліт, спрацювало попередження про неправильну конфігурацію при зльоті (takeoff configuration warning). КПС перервав зліт та повернувся на місце стоянки. Після перевірки усіх систем виконано повторний зліт без зауважень.

29.09.2025 о 06:10 при виконанні рейсу SEU4110 за маршрутом Тель-Авів (Ізраїль) – Ясcи (Румунія) на літаку B738 UR-SQF, авіакомпанії "СкайАп", під час заходу на посадку та випуску закрилків в посадкове положення 30 градусів (FLAPS 30), екіпаж помітив, що індикація закрилків залишилася в положенні 15 градусів (FLAPS 15). Оскільки таке положення закрилків вимагає більшої швидкості заходу і перерахунку посадкової дистанції (landing distance performance), КПС прийняв рішення про відхід на друге коло та виконав розділ 9.34 "розходження у показниках закрилків" (trailing edge flap disagree) контрольного переліку дій в ненормальних ситуаціях (NNC). Повторний захід та посадка виконані благополучно. Після зарулювання на стоянку зроблено запис в журналі з ТО (AFML).

05.09.2025 об 11:20 при виконанні рейсу N131GT за маршрутом Львів – Кошице (Словаччина) на літаку Су-31 N131GT (США), власник та експлуатант приватна особа – громадянин України, пілот – громадянин Австралії, на 25-й хвилині польоту виникла вібрація двигуна та з’явились перебої в системі запалювання, внаслідок чого пілот прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту Львів. Під час зворотного польоту та зниження, робота двигуна погіршилась. Пілот оголосив сигнал лиха “Mayday” та виконав вимушену посадку на підібраний з повітря майданчик (поле поблизу села Волоща). В результаті посадки літак пошкоджень не отримав, а пілот тілесних ушкоджень не зазнав.

НБРТ розпочало розслідування за попередньою класифікацією як серйозний інцидент. Згідно з ПРАП, повідомлення про СІ було надіслане до NTSB (США), як уповноваженого органу з розслідування держави реєстрації повітряного судна.