Національне бюро розслідувань на транспорті оприлюднило Інформаційний Бюлетень щодо стану безпеки польотів цивільних ПС України у жовтні 2025 року.
За інформацією, що надійшла до НБРТ, у жовтні 2025 року при експлуатації комерційних цивільних повітряних суден України сталось 6 інцидентів з літаками, а також серйозний інцидент.
23.10.2025 об 11:17 при виконанні рейсу URCEP в інтересах Місії WFP ООН за маршрутом Рубкона-Бор (Республіка Південний Судан) на літаку Ан-26 UR-CEP, авіакомпанії "Константа", під час заходу на посадку, на етапі вирівнювання, літак зіткнувся із відвалом ґрунту, що розташований із зовнішньої сторони дренажної канави за межами ЗПС 01.
Внаслідок зіткнення, літак грубо приземлився на передню опору шасі, після чого зарулив на стоянку. Екіпаж не постраждав.
Відповідно до пункту 5.1.2 Додатку 13 до Чиказької конвенції та пункту 4 Правил та порядку технічного розслідування авіаційних подій та інцидентів у цивільній авіації, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2022 № 610 НБРТ розпочало розслідування події у взаємодії з авіаційною владою Південного Судану, Місії WFP ООН та експлуатантом повітряного судна.
07.10.2025 о 13:00 при виконанні рейсу MNE401 за маршрутом Стамбул (Туреччина) – Тіват (Чорногорія) на літаку E190 UR-EMA, авіакомпанії "Роза Вітрів", під час заходу на посадку на ЗПС 32 аеродрому призначення на висоті приблизно 250 футів літак потрапив у зсув вітру із спрацюванням сигналізації "системи попередження про зіткнення із землею" (EGPWS "WINDSHEAR"), внаслідок чого КПС прийняв рішення про відхід на друге коло. Під час виконання повторного заходу на посадку на висоті приблизно 1200 футів літак вдруге потрапив у зсув вітру із спрацюванням EGPWS і КПС знову здійснив відхід на друге коло. Під час третьої спроби виконання посадки параметри літака знаходились в межах стабілізованого заходу і посадка була виконана благополучно.
08.10.2025 о 07:50 при виконанні рейсу MNE151 за маршрутом Белград (Сербія) – Тіват (Чорногорія) на літаку E190 UR-EMA, авіакомпанії "Роза Вітрів", під час заходу на посадку на ЗПС 32 аеродрому призначення літак потрапив у зсув вітру із спрацюванням сигналізації "системи попередження про зіткнення із землею" (EGPWS "WINDSHEAR"), внаслідок чого КПС прийняв рішення про відхід на друге коло. Під час виконання повторного заходу на посадку параметри літака знаходились в межах стабілізованого заходу і посадка була виконана благополучно.
11.10.2025 о 13:39 при виконанні рейсу SEU425 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Пальма-де-Майорка (Іспанія) на літаку В737 UR-SQD, авіакомпанії "СкайАп", під час польоту на крейсерському ешелоні один з пасажирів повідомив про запах диму невідомого походження. Бортпровідники негайно сповістили КПС та вжили заходів для виявлення та усунення джерела диму. Під час пошуку несправності було виявлено, що деякі лампочки освітлення стелі мерехтіли та видавали тріскотливий звук. Після вимкнення світла на стелі запах диму поступово зник, а літак продовжив політ за маршрутом і виконав благополучну посадку. Під час післяпольотного огляду про несправність було повідомлено інженерному відділу (МСС) авіакомпанії, який надав дозвіл на виконання зворотного рейсу до Кишиніва, для ремонту, без використання освітлення стелі.
14.10.2025 о 06:02 при виконанні рейсу SQY7501 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Шарм-еш-Шейх (Єгипет) на літаку B738 UR-SQN, авіакомпанії "СкайАп", під час посадки на етапі вирівнювання перед приземленням, літак зіткнувся із зграєю птахів. Під час післяпольотного огляду пошкоджень виявлено не було і літак був допущений до подальшої експлуатації.
17.10.2025 об 11:47 при виконанні рейсу SEU451 за маршрутом Кишинів (Молдова) – Лісабон (Португалія) на літаку B737 UR-SQD, авіакомпанії "СкайАп", під час досягнення ешелону FL330 відбулася сильна вібрація двигуна № 2, внаслідок чого КПС прийняв рішення про повернення на аеродром вильоту. Посадку виконано благополучно. Під час післяпольотного огляду були виявлені внутрішні пошкодження лопатей та декількох компонентів двигуна. З метою встановлення причини несправності та подальшого ремонту літак був виведений з експлуатації.
20.10.2025 о 20:39 при виконанні рейсу UTN9122 за маршрутом Хургада (Єгипет) – Катовіце (Польща) на літаку В739 UR-SLW, авіакомпанії "Скайлайн Експрес", під час посадки на ЗПС 08 відбувся нештатний контакт хвостової обмежувальної п’яти із поверхнею ЗПС. Під час післяпольотного огляду КПС виявив пошкодження лакофарбового покриття (ЛФП), вніс відповідний запис у льотнотехнічний бортовий журнал (AMFL) та повідомив операційний центр авіакомпанії (OCC). Після додаткового огляду персоналом з ТО інших пошкоджень виявлено не було.
Після відновлення ЛФП літак було допущено до подальшої експлуатації без обмежень.
Розслідування інциденту проводить авіакомпанія під наглядом НБРТ.
