Попри закритий повітряний простір для цивільної авіації, українська авіаційна галузь зберігає операційну спроможність і готується до повернення до повноцінної роботи.
Про це повідомив в.о. голови Державної авіаційної служби України Данііл Меншиков в інтерв’ю ЦТС.
За попередніми підрахунками Державіаслужби, у 2025 році українські авіакомпанії, що працюють за кордоном, перевезуть близько 670 тис. пасажирів, що майже на 40% більше, ніж у 2024 році, коли було перевезено 480 тис. пасажирів. Кількість міжнародних комерційних рейсів за підсумками року очікується на рівні близько 6,1 тис., проти 5,6 тис. роком раніше. У ДАСУ наголошують, що ці дані враховують лише рейси, виконані під позивними українських авіакомпаній, без урахування перевезень у межах мокрого лізингу для іноземних операторів.
Паралельно регулятор готує інфраструктуру до відновлення польотів усередині країни. Найвищу готовність до швидкого запуску зберігають ключові аеропорти - Бориспіль, Київ (Жуляни), Одеса, Львів, Харків та Запоріжжя. У 2024-2025 роках Державіаслужба провела позапланові перевірки частини цих летовищ, оцінивши стан інфраструктури, обладнання та наявність підготовленого персоналу. Усі шість аеропортів мають плани відновлення та підтримують об’єкти в робочому стані.
Водночас у ДАСУ зазначають, що навіть за сприятливих умов після відкриття повітряного простору знадобиться щонайменше три місяці для відновлення регулярних польотів. Це можливо лише за умови збереженої інфраструктури, технічно справного обладнання, актуалізованих аеронавігаційних даних і забезпечення необхідного рівня авіаційної та пожежної безпеки.
У 2025 році Державіаслужба також виконала 160 інспекцій повітряних суден для підтвердження та перегляду льотної придатності. Станом на 1 грудня під наглядом регулятора перебувають 659 повітряних суден українського реєстру, частина з яких активно експлуатується за кордоном на міжнародних маршрутах або в межах контрактів з міжнародними організаціями.
У ДАСУ підкреслюють, що навіть в умовах війни авіаційна система України не перебуває в режимі консервації. Зростання пасажиропотоку українських перевізників за кордоном, постійний нагляд за флотом та підготовка аеропортів створюють основу для швидкого перезапуску цивільної авіації після відкриття неба.
