19.05.22 

ImageОкружний суд Варшави заочно заарештував російського авіадиспетчера Віктора Риженка у справі про смоленську авіакатастрофу 2010 року. Про це виданню Wrpost повідомили у пресслужбі суду.

Водночас суд не підтримав прохання Генеральної прокуратури Польщі про арешт другого авіадиспетчера Миколи Краснокутського, який також чергував на аеродромі Смоленська в день аварії.

На думку експертів, Риженко неправильно скерував літак, дав екіпажу літака неправдиві дані, запевнив екіпаж, що вони перебувають на курсі і на траєкторії, що й призвело до катастрофи. Другою помилкою Риженка, на думку експертів, стало надто пізнє подання команди на відхід на друге коло.

Літак Ту-154, у якому перебували президент Польщі Лех Качинський із дружиною та 86 членами урядової делегації, розбився під Смоленськом 10 квітня 2010 року. Усі люди, які були на борту, загинули.

За версією Росії, авіакатастрофа сталася після вимоги командувача повітряних сил Польщі Анджея Бласіка йти на приземлення, незважаючи на складні метеоумови. У Польщі цю версію відкидають.

У лютому 2016 року Польща ініціювала повторне розслідування обставин катастрофи, а у 2017-му вирішила висунути обвинувачення у навмисному провокуванні трагедії двом російським авіадиспетчерам та невідомій людині, яка перебувала у вежі контролю польотів. Кремль відкинув обвинувачення.

У квітні 2018 року польська урядова підкомісія заявила, що на борту літака сталося щонайменше два вибухи. 7 вересня польські слідчі у Смоленську завершили огляд уламків літака.

12 жовтня Парламентська асамблея Ради Європи ухвалила резолюцію з вимогою до Росії повернути Польщі уламки літака Ту-154М. Росія відмовилася їх повертати.

У березні 2019 року видання Sieci написало, що британські експерти виявили на зразках уламків літака сліди вибухових речовин, зокрема тротилу.

11 квітня 2022 року польська підкомісія з питань повторного розслідування авіакатастрофи заявила, що причиною аварії став "акт незаконного втручання російської сторони".

Источник Gordon   Автор: Ольга БЕРЕЗЮК