Російська влада продовжує адаптувати систему підтримки льотної придатності цивільних літаків до нової реальності.
Наприкінці 2022 року уряд рф схвалив так звану канібалізацію літаків, яка дозволяє знімати справні запчастини з одних авіалайнерів для встановлення на інші.
Відповідна постанова російського уряду № 2435 була прийнята 26 грудня 2022 року, проте положення щодо канібалізації приховані під грифом "Для службового користування".
Одне з російських видань з посиланням на джерела в авіакомпаніях повідомило, що на деталі, що знімаються, повинні бути оформлені дозвільні документи. При знятті необхідно виконати та задокументувати аналіз їх експлуатації та оцінку стану, при подальшій установці на інший літак – провести тестування та повторну оцінку стану.
Уряд рф також дозволив встановлювати на цивільні літаки іноземного виробництва неоригінальні запчастини без схвалення з боку розробників цих повітряних суден.
Перевстановлення компонентів з одного літака на інший є світовою практикою. Однак ця процедура стосовно ПС західного виробництва, що експлуатується в росії, раніше регулювалася законодавством тих держав, де вони були зареєстровані.
Протягом останнього десятиліття більшість західних літаків російських авіакомпаній було зареєстровано у реєстрах Бермудських островів чи Ірландії. Ситуація змінилася наприкінці лютого 2022 року, після того як західні країни заборонили постачання літаків до росії та їхнього лізингу.
У відповідь уряд рф перевів близько 600 літаків до російського реєстру, і за їхню льотну придатність почала відповідати Росавіація. Після цього вона почала вносити до законодавства РФ необхідні зміни. Так було дозволено встановлювати на західні повітряні судна компоненти із сертифікатами авіавлади двох десятків країн. Крім США (FAA) та ЄС (EASA) до цього списку увійшли авіаційні адміністрації Аруби, Бермудських островів, Бразилії, Великобританії, Єгипту, Ізраїлю, Індії, Ірану, Ірландії, Йорданії, Канади, Китаю, Мексики, ОАЕ, Таїланду, Туреччини, Узбекистану. та ПАР.
Наприкінці грудня росавіація оголосила, що з вересня до кінця року вона проінспектувала та продовжила сертифікати льотної придатності понад 90% літаків російських авіакомпаній, раніше зареєстрованих у реєстрах іноземних держав.
Фото з російського видання