22.06.23 

ImageСпільний китайсько-російський проект широкофюзеляжного пасажирського літака CR929, який мав стати конкурентом лайнерам від Boeing та Airbus, зазнав невдачі.

Усі російські напрацювання Китай змінив на технологічні рішення від західних компаній.

На авіасалоні в Ле-Бурже літак місткістю 280 пасажирів був представлений як повністю китайська розробка, жодної участі Росії не вказувалося. В даний час єдиним розробником CR929, незважаючи на те, що в назві C означає Китай, а R - Росія, є китайська СOMAC.

Російська Об'єднана авіабудівна корпорація (ОАК) мала створити планер і взяти участь у розробці двигунів. Після запровадження західних санкцій щодо російської авіації у 2022 році ці плани опинилися під питанням.

В результаті СOMAC залучила до розробки двигуна Rolls-Royce та General Electric, а для шасі використала німецькі та американські вузли.

У грудні 2022 року віце-прем'єр рф Денис Мантуров розповів, що нові обставини змушують задуматися про скорочення участі в проекті CR-929, який міг би стати першим для країни далекомагістральним широкофюзеляжним літаком. При цьому він не виключив, що Росія залишиться постачальником агрегатів та компонентів для лайнера. Переговори щодо цього, казав Мантуров, відбудуться у першому кварталі 2023 року. Про результати зустрічей, якщо вони були, не повідомлялося.