СКБ "КіберАвіа" повідомило про випробувальний політ БПЛА ОКО-9.
ОКО-9 - важкий електричний беспілотний літак з вертикальним злітом та посадкою із повністю українським планером та значною частиною бортового обладнання українського виробництва.
БПЛА ОКО-9 запланований як носій спеціального радіообладнання або система повітряного спостереження. Пріоритетом розробки є простота експлуатації, швидке перенавчання коптерних пілотів на нову платформу.
Система знаходиться в розробці, це відео одного із тестових польотів літом 2023 зі злітною вагою 70 кг (!).
Заплановані параметри:
Розмах крил 5м.
Злітна вага: до 70кг.
Дальність зв’язку: 100км (цифровий захищений лінк).
Швидкість: 100км/год
Час роботи в повітрі: 150+ хвилин (включно із 2 хвилинами на вертикальний зліт та посадку).
Порівняно із "бензиновими" літаками має набагато менший рівень шуму (варіант комплектації ДВС також можливий і має, відповідно, більший час роботи).
Підвищена стійкість до поривів вітру в літаковому режимі (автоматичне вмикання підйомних двигунів для запобігання звалюванню). Можливість «зависання» над вибраною точкою.
Платформа "ОКО-9" сумісна із системою дістанційного керування «Шлейф», яка дозволяє повітряний моніторинг та керування бортом і всім бортовим обладнанням через мережу Інтернет із забезпеченням захисту інформації та мінімальною додатковою затримкою.
Типові сценарії використання:
1) Робота без GPS: Вертикальний зліт, візуальний політ на глибину до 100км, керована робота в зоні на висоті 500-1000м до 30 хвилин, візуальне повернення, вертикальна посадка.
2) Робота з GPS + інерціальна система грубого орієнтування: Автоматичний вертикальний зліт, автоматизований політ на глибину 50км, керована робота в зоні на висоті 300-1000м до 60 хвилин, автоматизоване повернення, вертикальна автоматична посадка.
3) Робота з GPS + інерціальна система грубого орієнтування: Можливість виконання місії в повністю автоматичному режимі включно із автоматичним вертикальним злітом та автоматичною посадкою в режимі повного радіомовчання.