15.11.23 

ImageАвіакомпанія Wizz Air повідомлила про збільшення прибутку, але залишається обережною в прогнозах

Європейський лоукост-перевізник Wizz Air оголосив про прибуткові шість місяців до 30 вересня 2023 року. Однак компанія залишається обережною щодо найближчого майбутнього, оскільки бореться з різними проблемами, які зараз впливають на світову авіаційну галузь.  

Група бюджетних авіакомпаній опублікувала операційний прибуток у розмірі 522,9 мільйона євро (559,8 мільйона доларів) за шість місяців до 30 вересня. Це вигідно для порівняння зі збитком у розмірі 63,8 мільйона євро (68,2 долара) за той самий період 2022 року.  

Другий квартал (Q2) був особливо прибутковим для авіакомпанії, оскільки прибуток після оподаткування в п’ять разів перевищив річне порівняння. За цей період компанія перевезла трохи менше 33 мільйонів пасажирів, що на 27% більше, ніж за аналогічний період 2022 року.  

Середня кількість пасажирських кілометрів (ASK), індикатор пропускної спроможності та управління автопарком, також зросла на 27% у порівнянні з минулим роком, а питомі витрати на ASK впали більш ніж на 12%. 

За словами авіакомпанії, дешевше паливо компенсувало різке зростання персоналу, обслуговування та маркетингових витрат. 

Оголошуючи останні результати, виконавчий директор Wizz Air Йожеф Вараді сказав: "Цього літа ми значно покращили операційну продуктивність порівняно з минулим роком. Було менше скасувань рейсів, а загальне використання флоту та продуктивність зростали з року в рік. Результати нашого доходу та прибутку відображають більші обсяги, які ми зараз опрацьовуємо, і величезний обсяг роботи та інвестицій за останні три роки". 

Незважаючи на всі хороші новини, авіакомпанія залишається обережною щодо найближчого майбутнього на тлі різноманітних факторів, що впливають на сектор авіаперевезень.  

У результаті Wizz Air звузила свій річний прогноз прибутку нижче очікувань аналітиків. Авіакомпанія посилається на триваючу макроекономічну невизначеність і важкі умови діяльності, а також на міжнародні заворушення, щоб знизити свої прогнози. Як наслідок, ціна акцій Wizz Air впала на 6,3% на ранкових торгах. 

Wizz Air не єдиний, хто займає обережну позицію. Багато європейських авіакомпаній повідомили про високі результати цього кварталу, але попереджають про невизначеність перспектив, оскільки ціни на авіаційне паливо залишаються нестабільними, а проблеми з ланцюгом поставок і відсутність економічної ясності переважають.  

Wizz Air також є однією з основних авіакомпаній, які цього року постраждали від проблем із двигунами, виробленими RTX, і заявила, що в результаті цього буде змушена скоротити пропускну спроможність. Цей тип двигуна оснащено багатьма літаками Airbus A320neo та A321neo групи авіакомпаній. 

Аерокосмічний постачальник RTX заявив у вересні, що від 600 до 700 його редукторних турбовентиляторних двигунів (GTF) доведеться зняти для перевірки якості, що, ймовірно, призведе до зупинки деяких літаків. 

Аналітики кажуть, що хоча частка європейського короткомагістрального флоту, який зупинився, невелика, це може мати помітний вплив на конкуренцію та, отже, на ціноутворення влітку 2024 року.  

Авіакомпанія заявила, що готова отримати ще 21 літак A321neo до кінця 2024 фінансового року, і що вона отримала від RTX компенсацію за необхідність перевірки двигунів на своїх літаках. 

Говорячи про питання перевірки двигуна, Вараді сказав: "Найбільша проблема полягає в тому, як завершити програму перевірки двигуна з найменшим ступенем збоїв у роботі".  

Авіакомпанія очікує, що на початку 2024 року буде зупинено 45 літаків, і в результаті цього перевізник очікує сповільнення поточних темпів зростання. 

Джерело AeroTime