29.02.24 

ImageМайже через два роки після того, як Росія почала повномасштабне вторгнення в Україну, генеральний директор ACI EUROPE Олів’є Янковец, генеральний директор SEA Milan Airports і президент ACI EUROPE Армандо Бруніні прибули до Києва, щоб зустрітися з українськими членами, урядом і відповідними органами.

Візит відбувся у критичний час для українських аеропортів та їхніх команд, які не шкодували зусиль, щоб підтримувати свої об’єкти в ідеальному стані та утримувати персонал, тоді як їхні фінансові резерви скорочувалися аж до повного вичерпання на початку 2024 року. Це було в центрі уваги зустрічі керівництва ACI EUROPE з представниками уряду України високого рівня.

Основним меседжем, який передали під час зустрічей генеральний директор ACI EUROPE та президент, було те, що українські аеропорти є стратегічним активом держави та мають важливе значення для підтримки та розвитку економіки країни. Поки йде війна, вкрай важливо підтримувати експлуатаційну готовність аеропортів шляхом утримання кваліфікованого персоналу та забезпечення обслуговування всього обладнання та засобів. Досі українські аеропорти були самодостатніми в цьому плані, але зараз їх фінансовий ресурс вичерпаний. Уряд зараз має думати, як їх фінансово підтримати, адже аеропорти є важливою частиною економічного відновлення України.

Цей факт набуває особливої уваги в поєднанні з реальністю того, що втрата та відновлення боєготовності обійдеться набагато дорожче, ніж її підтримання, і вплине на здатність країни до відновлення. Аеропорти входять до сфери дії Плану ЄС Україна, і вони повинні отримати свою частку из суми в 50 мільярдів євро. У той же час Україні потрібні потужні аеропорти та система повітряного транспорту для підтримки економічного відновлення.

Візит також дав можливість обговорити потенційне відкриття повітряного простору України для відновлення повітряного сполучення. Це було б вирішальним не лише для аеропортів, але й для України в цілому, щоб покласти край ізоляції, надсилаючи потужний політичний сигнал. ACI EUROPE співпрацює з відповідними органами, такими як EASA, щоб досягти прогресу в цьому напрямку, однак остаточне рішення та дії в цьому відношенні належить українському уряду.

&t=2s