09.02.23 

ImageПро вибір лізингових літаків та розширення флоту  Supernova Airlines розповів директор Supernova Airlines Ярослав Красножон

Питання задавало видання SPEKA .

Чому ви обрали для лізингу саме Ан-26? Чи розглядали літаки інших виробників? 

Є певні процедури, які дозволять літакам здійснювати перевезення у тій чи іншій країні. Наприклад, перед тим як здійснювати вантажні рейси, авіакомпанія має отримати сертифікацію на тип свого повітряного судна, щоб працювати в Україні.

Літаки Ан-26 його мають і відповідають нашим потребам. Тому вирішили спочатку отримати сертифікат експлуатанта з уже сертифікованим літаком. Звісно, для здійснення вантажних перевезень із США та Китаю Ан-26 не підходить, тому ми продовжуємо пошук інших суден і будемо займатись сертифікацією.

До початку повномасштабної війни ми мали домовленості про експлуатацію Boeing 757. Проте власник літаків вимушено вийшов з угоди щодо лізингу, адже воєнні ризики виявилися для нього неприйнятними. Ми розуміємо позицію власника, тримаємо зв'язок і обов'язково повернемося до перемовин після перемоги України.

Чи плануєте ви у 2023 році взяти ще літаки у лізинг? За який термін плануєте розширити авіапарк до потрібного рівня? 

Так, ми ведемо активний пошук літаків, які відповідають нашим потребам. На жаль, зараз існує великий дефіцит вантажних літаків на міжнародному ринку. Деякі компанії чекають на свої літаки по кілька років, адже слоти на переобладнання пасажирських літаків у вантажні вже розписані до 2025-2026 років.

Згідно з Повітряним кодексом, щоб відповідати сертифікату експлуатанта, нам потрібно мати мінімум два літаки, і ми вже їх маємо, взяли у лізинг. Зараз шукаємо ще два літаки. Флот із чотирьох авіасуден плануємо зберігати до кінця 2024 року. Подальше розширення флоту буде залежати від попиту та об?єму вантажів.

Перші рейси плануєте здійснити навесні. Як часто та за якими маршрутами? Як буде відбуватися доставка вантажу до України? 

Перші комерційні рейси заплановані на березень 2023 року. Ми опрацьовуємо графік та варіанти маршрутів, адже вони мають бути не тільки  доцільними, але й вигідними. Наразі плануємо, що будемо виконувати по декілька рейсів на тиждень.