14.09.23 

9 міфів про перельоти, які ми постійно чуємо, але які на 100% неправдиві

Джерело: Getty ImagesДжерело: Getty Images

Страх літати — це одна з найпоширеніших фобій. Багато людей не бажають сідати в літак через брак контролю, який ми відчуваємо за кермом автомобіля або під час прогулянки вулицею. Але є й інші причини.

Міфи про небезпеку польотів можуть впливати на свідомість та посилювати відчуття тривоги. Саме через часто реалістичні, але іноді абсурдні, міфи ми можемо відмовитися від перельоту.

Спробуємо розвіяти 9 найпоширеніших міфів про перельоти за допомогою здорового глузду і фактів. 

1. Двері під час польоту можна відчиняти 

Відчинення дверей салону високо в повітрі, як у кіно, може здатися жахливим, але це далеко від реальності. Салони літаків герметичні, себто рівень тиску всередині вищий, ніж зовні. Через таку різницю тиску майже неможливо відчинити двері під час польоту, оскільки вони спроєктовані так, аби витримувати такий тиск. Відчинити такі замкнені двері можна лише за допомогою спеціальних інструментів і методів, тому це зазвичай можливо лише на землі.

Тож наступного разу, коли у вас буде довгий переліт, не переймайтеся, що двері можуть самостійно відчинитися!

2. Wi-Fi на борту літака не є безпечним

Чимало авіакомпаній, особливо не бюджетних, пропонують Wi-Fi як стандартну послугу. Можливо, мандрівникам доведеться заплатити за такий привілей, але зараз ним можна користуватися на відміну від того, що було років 10 тому. 

Проте, чимало людей не бажають користуватися таким інтернетом через поширену думку, що наші дані більш вразливі до атак, коли ми перебуваємо в повітрі через те, що ми перелітаємо між мережами.

Але це міф. Мережі авіакомпаній використовують ту саму технологію, що й провайдери, яким довіряють мільйони у світі, тому таке з'єднання є надійним і безпечним. Так, безпека даних — це ризик, але не більший, ніж якби ви були на землі.

Тому, якщо вам потрібно відправити важливий електронний лист, переглянути віртуальний роздрібний магазин або зареєструватися в онлайн казино під час перельоту, робіть це так само, як ви робили б це вдома.

3. Турбулентність є причиною аварій

Турбулентність неприємна, але вона не є передвісником катастрофи. Конструкції сучасних літаків здатні впоратися навіть із найскладнішими умовами в повітрі.

Пілоти добре навчені долати «нерівності», а конструкція літака поглинає і розсіює турбулентні сили. 

Аварії через турбулентність трапляються вкрай рідко, а травми пасажирів під час турбулентності зазвичай пов'язані з тим, що вони не пристебнулися ременями безпеки.

4. В аварії ніхто не виживає 

Рівень виживання в авіакатастрофах набагато вищий, ніж багато хто припускає. Удосконалення конструкції літаків, правил безпеки та підготовки екіпажів значно підвищили шанси вижити в авіакатастрофі. 

Під час аварій у пасажирів здебільшого є час для безпечної евакуації. Важливо зауважити, що рівень виживання в авіакатастрофах досить високий, і люди здебільшого виживають.

5. Туалети можуть бути небезпечними

Туалети в літаках спроєктовані так, аби бути безпечними, й уявлення про те, що когось може засмоктати з туалету під час змиву, є помилковим, адже сили всмоктування туалетів літаків просто недостатньо для цього. Як і в будь-якому обмеженому просторі, пам'ятайте про гігієну й дотримуйтесь основних правил безпеки, але не бійтеся туалетів у літаку.

6. Літаки літають самі

Попри передові системи автоматичного пілотування, сучасні літаки потребують людей-пілотів. 

Саме вони відповідають за злети, посадки та ухвалюють важливі рішення в повітрі. Системи автопілотів покликані допомагати пілотам, а не замінювати їх. Кваліфіковані пілоти завжди за штурвалом, аби убезпечити пасажирів та вчасно зреагувати на непередбачувані ситуації.

7. Втрата двигуна — це катастрофа

Втрата двигуна під час польоту може здатися жахливою ситуацією, але це не так катастрофічно, як здається. 

Двомоторні літаки часто можуть безпечно продовжувати політ з одним двигуном. Навіть великі комерційні лайнери можуть безпечно дістатися землі з одним двигуном, що не працює. Пілоти проходять ретельну підготовку, щоби приземляти літаки в таких ситуаціях, а літаки мають запас міцності для безпеки всіх мандрівників.

8. Алкоголь у повітрі

Віра в те, що на великій висоті алкоголь сильніше впливає на організм, є хибною. Тиск і склад повітря в салоні відрегульовані так, щоб імітувати умови на менших висотах та зменшити вплив висоти на організм. Хоча алкоголь може мати дещо сильніший ефект через сухе повітря в салоні, різниця не суттєва й не призводить до надмірного сп'яніння.

9. Відходи з туалетів скидають на землю

Всупереч поширеній думці, відходи з туалетів літаків не викидаються просто в повітря. Сучасні літаки мають складні системи накопичення відходів, що надійно зберігають їх до моменту приземлення, після чого їх утилізують відповідно до суворих правил аеропорту призначення.