20.05.24 

ImageЗакарпатська обласна рада ухвалила рішення про ліквідацію підприємства "Міжнародний аеропорт Ужгород".

Про це в інтерв’ю розповів Олег Коцюба, якого у травні 2021 року Закарпатська обласна рада призначила на посаду директора комунального підприємства "Міжнародний аеропорт Ужгород", але вже за рік звільнила з посади, хоча контракт був підписаний на чотири роки.

У лютому 2024 року Закарпатський апеляційний суд визнав рішення обласної ради про його звільнення незаконним та поставив поновити його на посаді. Однак станом на кінець квітня обласна рада так і не ухвалила рішення про поновлення Олега Коцюби на посаді.

За словами Коцюби, рішення суду, що набуло чинності 6 лютого поточного року, є, але рішення обласної ради щодо поновлення немає. 30 квітня державний виконавець відділу примусового виконання рішень департаменту виконавчої служби Мін’юсту наклав штраф на Закарпатську обласну раду щодо невиконання рішення суду і зобов’язав негайно його виконати.

Що аеропорту, він вважає, що причина того, що відбувається - зрадницька позиція керівників області щодо знищення стратегічно важливого об’єкта.

"Щоб ви розуміли, 24.02 я зайшов у кабінет Віктора Микити і попросив сприяння у розблокуванні фінансування аеропорту, оскільки аеропорт фінансувався коштом обласного бюджету за програмою підтримки ефективності аеропорту на 2021 – 2024 роки. А з початку 2022 року фінансування просто заблокували, попри те, що було рішення сесії виділити 7,2 млн грн. Кошти були заблоковані. 

Коли 24 лютого розпочалось вторгення, я розумів: що все, що може злетіти на сході та півдні України, прилетить сюди. Не у Львів, не в Чернівці чи Івано-Франківськ, а саме сюди. На що мені Віктор Микита відповів, "мені той аеропорт не потрібен". 

"Він був єдиним повністю функціонуючим аеропортом станом на 24.02 2022 року. Як директор аеропорту наказом від 24 лютого 2022 року я перевів аеропорт на цілодобовий режим роботи. За перші десять днів ми прийняли 37 бортів цивільної та державної авіації. Аеропорт функціонує й досі. Але враховуючи дике прагнення керівництва обласної адміністрації знищити аеропорт – вони його знищили.

Рішенням 1083 нерухомість передано у державну власність структурі, яка не має жодного сертифіката ані експлуатанта аеропорту, ані будь-якого іншого сертифіката за напрямом забезпечення обслуговування повітряних суден. У штаті вона має аж 14 людей, включно з бухгалтером, сторожем і прибиральницею. Це не та структура, що спроможна забезпечити роботу великого підприємства.

Рішення сесії про ліквідацію КП "Міжнародний аеропорт Ужгород" було прийняте з грубим порушенням регламенту роботи Закарпатської обласної ради, оскільки проєкт рішення не був опублікований у десятиденний термін на сайті обласної ради. Жодних обговорень не було. Досі це рішення навіть не опубліковане. А набуває воно сили виключно після опублікування. На сайті у розділі "нормативні документи" є лише назва рішення "Про ліквідацію комунального підприємства Закарпатської обласної ради". Що це підприємство, у зв’язку з чим воно ліквідоване, – нічого нема. Хоча всі інші рішення відкриваються і є можливість ознайомитись з текстом", - повідомив Олег Коцюба.

Також він вважає, що можливо відновити роботу аеропорта: "Я був палким прихильником не зупиняти взагалі виконання цивільних рейсів з нашого аеропорту. Щобільше, на початку війни ми сприяли прийняттю деяких бортів малої авіації, які привозили гуманітарку та ліки. Скажімо, у медзаклад у Житомирській області конче були потрібні ліки, яких на той час не було в Україні. Тоді десь хвилин 15 зайняла посадка, вивантаження та відліт борта".