01.09.22 

ImageВ Україні немає дефіциту техніків для обслуговування західних літаків. Вся цивільна авіація в Україні - це переважно західні Boeing та Airbus і українські фахівці мають ліцензії на обслуговування цих машин, включно з "важким" обслуговуванням двигунів, не говорячи вже про відмінний технічний англійський.

Про це повідомив екс-керівник ДП "Антонов" Олександр Лось, який зараз проходить службу у званні капітана ЗСУ, в ефірі Espreso.

"Ці люди в Україні є і мова йде не про десятки, а про сотні фахівців, які зараз у ЗСУ і часто служать за іншими військово-обліковими спеціальностями. Тобто це лише питання організації", - зазначив він.

За його словами, в першу чергу необхідно розуміти, що Україна зараз у небі протистоїть противнику, який має, як кількісну, так і якісну перевагу. Основними винищувачами РФ є Су-30 та Су-35, які хоча і є модернізованими Су-27, але мають доволі потужне радіолокаційне оснащення та далекобійні ракети "повітря-повітря" Р-77.

При цьому необхідно розділяти дві окремі потреби - поточну короткострокову та довгострокову. І, як підкреслив Олександр Лось, їх треба вирішувати без зв'язки одна з одною: спочатку - короткострокову задачу, а вже після перемоги вирішувати довгострокову. І це можуть бути різні машини. А зараз головний фактор - це доступність, тобто можливість країни-союзника передати машини, що не створить для нього значного навантаження.

І в цій ситуації єдиний варіант - це саме F-15E та F-16 від США. І мова не повинна йти про найсучасніші версії машин - достатньо поточних масових F-15E та F-16С, які є у строю та у запасі повітряних сил США. Але вкрай важливо отримання саме цих двох типів машин. F-16 - для "рутинних задач", а F-15E - для "спеціальних".

"F-16 - це масовий літак, якщо порівнювати з сухопутними військами, то це "автомат Калашникова". F-15E - це важка снайперська гвинтівка для виконання спеціальних завдань, зокрема і по наземних цілях. Нам потрібно, умовно, декілька F-15E та "армада" F-16, які стануть основою Повітряних Сил України.

F-15E можливо підняти з західної частини України, дістатися навіть до найвіддаленіших куточків країни, відпрацювати та повернутися. І зробити це з великим арсеналом озброєння. Цього не може здійснити F-16, він може працювати на менших радіусах. До речі, на ще менших радіусах працює Gripen", - зазначив Олександр Лось.

Для вирішення негайної потреби, Україна має максимально активізувати процес отримання саме цієї пари винищувачів F-15E та F-16. І робити це навіть шляхом взяття машин у оренду на певний час. А вже після цього - вирішувати довгострокові задачі з іншими підходами. Ключовим з яких має бути участь України у виробництві, вважає він.

Джерело Defense Express