07.02.23 

ImageЄвропейський регулятор виключає польоти з одним пілотом до 2030 року, але розглядає пропозиції щодо можливих послаблень

Європейський авіаційний регулятор виключив спроби авіаіндустрії дозволити екіпаж літаків лише з одним пілотом до 2030 року, але заявив, що розглядає можливість дозволу обмеженої роботи однієї особи на частинах польотів уже у 2027 році.

Як повідомляє Reuters , регулятор зважує пропозиції від європейських виробників літаків Airbus і Dassault Aviation для самостійного польоту в крейсерській фазі, яка менш вимоглива, ніж зліт і посадка, коли два пілоти повинні бути в кабіні.

Менеджер EASA Андреа Боярді сказав Reuters, що пропозиція містить такі обмеження, як заборона пілотам із захворюваннями або недостатньою кількістю годин досвіду самостійного польоту.  

Авіаційна промисловість хоче, щоб самостійні польоти полегшили гостру нестачу робочої сили, оскільки послаблення правил дозволить пілотам відпочивати під час далеких поїздок без заміни на борту.

Тим не менш, Боярді сказав, що попередня пропозиція промисловості про польоти з одним пілотом до 2030 року була «абсолютно нереалістичною», тому що автоматизація не просунулася достатньо далеко, а самостійні польоти вимагали рівня безпеки, еквівалентного існуючим операціям.

Індивідуальні польоти, навіть у круїзі, потребують схвалення Міжнародної організації цивільної авіації ООН, окремих авіакомпаній та їхніх спілок пілотів. Очікується, що агентство ООН почне вивчати це питання на початку цього року.

Боярді сказав, що лише найсучасніші літаки, обладнані для вищого рівня безпеки, ніж вимагається мінімальними стандартами сертифікації, можуть використовуватися для самостійних польотів у круїзі. Вони включатимуть Airbus A350 і потенційно Boeing  787 і 777X.

За словами Боярді, менш амбітна пропозиція щодо одиночної експлуатації в круїзі, яка почнеться не раніше 2027 року, спочатку буде спрямована на покращення відпочинку пілотів під час регулярних рейсів. Втомлений авіатор міг би планувати спати на койці, а не дрімати в кабіні.

Якби безпеку було доведено, врешті-решт екіпажі для далеких рейсів, яким тепер потрібні три-чотири пілоти, можна було б скоротити до двох, причому обидва мають бути в кабіні для зльоту та посадки, додав Боярді.

Боярді сказав, що розглянуті концепції не розрізняють вантажні та пасажирські рейси. Проте опір споживачів може призвести до польотів з одним пілотом, починаючи з вантажних рейсів, кажуть представники галузі.