27.10.23 

ImageУкраїнська авіакомпанія "Константа" прагне зберегти конкурентні переваги, які мають літаки Антонова, і вважає, що для них найкраще підходить Ан-74.

Про це Роман Мілешко, власник української авіакомпанії Константа, розповів у інтерв'ю NV.

За його словами, у компанії знайшли кілька варіантів таких літаків, хоч це ексклюзивна техніка, та підписали договори оренди з низкою компаній. Поки що "Константа" ще на них не літає, але рухається до цього.

"В Україні діє повний цикл підтримки льотної придатності літака Ан-26, який ми експлуатуємо. Якщо йдеться про авіоніку, то на нашій техніці ми замінили радянське обладнання на західні аналоги. І зараз працюємо над модернізацією Ан-74", - розповів він. - "Впровадили вже понад десяток модифікацій. Наприклад, замінили старий радянський метеолокатор на сучасний американський, встановили нові системи навігації. Зараз, спільно з іншими українськими підприємствами, зокрема і з ДП Антонов, працюємо над локалізацією ремонту комплектуючих і ключових вузлів літака".

Усі ці проєкти було реалізовано за кошти авіакомпанії, десятки позицій, які або повністю замінили, або взяли під свій технічний супровід. Це дає роботу десяткам українських підприємств, де працюють сотні висококваліфікованих фахівців. 

Літаки авіакомпанії Константа перебувають за кордоном, тому всі запчастини потрібно постачати з України до Словаччини, де розташована друга база. Є складнощі з вивезенням комплектуючих дійсно, українські митні органи за замовчуванням вважають усі запчастини до літаків "Антонов" товарами подвійного призначення.

"На вивезення кожної запчастини необхідний дозвіл експортного контролю, на деякі товари отримати його неможливо. Виходить замкнене коло, в результаті якого дозволів доводиться чекати місяцями. А отже, маємо великі витрати танедоотриманий прибуток. Зараз працюємо з урядом щодо цього питання. Можу сказати, що нас почули, але все відбувається не так швидко, як того хотілося", - каже Роман Мілешко.

Після початку повномасштабної війни повітряний простір країни закрито для цивільної авіації, деяким компаніям вдалося продовжити роботу за кордоном. Це дає їм змогу виживати, але аж ніяк не розвиватися або збільшувати обсяги роботи. Авіакомпанія Константа, за словами Романа Мілешко, завжди працювала за кордоном, головні ринки - Близький Схід і країни Африки. Війна істотно не вплинула на ринок, але вплинула на операційну діяльність. Маючи повноцінну базу технічного обслуговування та ремонту в Запоріжжі, "Константа" була змушена були відкрити ще одну базу в Словаччині.

Відповідаючи на питання, чи планували відкривати підприємства в країнах ЄС, у тій же Словаччині, Роман Мілешко сказав, що таких планів у компанії поки що немає. 

Під час війни авіакомпанія "Константа" допомагає запчастинами для літаків ЗСУ, забезпечуємо військових автомобілями, раціями та іншим обладнанням.

Як вважае власник "Константи", попит на пасажирські та вантажні перевезення всередині країни та за її межами після завершення війни буде високим, бодай через те, що всі скучили за польотами. 

"Ми плануємо активно розвиватися після війни саме в межах українського ринку. І розуміємо, що маємо багато зробити для людей, які зараз захищають Україну і які повернуться додому. Вони повинні знайти гідну роботу, мати можливість заробляти й отримувати задоволення від роботи. Створювати для них, найкращих людей країни, робочі місця — це і є наша мета", - розповів Роман Мілешко.