12.03.24 

ImageПроект розробки винищувача п'ятого покоління за програмою Advanced Medium Combat Aircraft (AMCA) затвердили у Індії.

Відповідне рішення було прийнято безпековим комітетом при кабінеті міністрів Індії, пише з посиланням на власні джерела Janes. За планом прототипи літака мають бути виготовлені головним авіапідприємством країни Hindustan Aeronautics на основі робіт, що з 2008 року проводяться під егідою DRDO - організації оборонних досліджень та розробок, повідомляє Defence Express.

На ці роботи виділені доволі стислі строки, бо перші п'ять прототипів мають бути готові на рубежі 2028-2029 років. Для досягнення таких коротких строків на авіабудівному підприємстві industan Aeronautics у найближчі шість місяців має почати створення виробничої лінії та загалом створення всього ланцюга комплектування літаків з підрядниками.

Водночас затвердження саме Індією власного проєкту літака AMCA доволі цікаве рішення, яке демонструє продовження дрейфу Делі у питаннях озброєння від Москви. Справа в тому, що Кремль багаторазово намагався продати Індії свої власні розробки, які називає літаками п'ятого покоління.

Image 

Зокрема КБ "Сухой" ще у 2010 році формально розпочав з індійським industan Aeronautics роботу над спільною версією Су-57, тоді ще ПАК ФА. Індії було запропоновано 25% доля у спільному проєкті, а його вартість була оцінена у 8-10 млрд доларів. В результаті у 2018 році Індія вийшла з проєкту аргументувавши це тим, що російський літак не відповідає вимогам п'ятого покоління у критеріях малопомітності, можливостей радара інших сенсорів та бортової апаратури загалом.

У 2021 році у РФ з помпою показали свою нову розробку - Су-75 Checkmate, який також був націлений на ринки Африки та Азії, зокрема й Індію. Але вже у листопаді 2023 року у РФ визнали - Checkmate взагалі нікому не цікавий. А остаточне рішення Делі лише демонструє, що навіть базовий для Кремля покупець, а Індія на гачку ще радянського озброєння міцно застрягла з 60-х років, відмовляється від співробітництва.

Але для Індії проєкт винищувача п'ятого покоління AMCA все ж таки є більш ніж амбіційним проєктом.