11.12.06 
В последние дни в СМИ появилось много сообщений по поводу конфликта между трудовым коллективом Государственного Авиапредприятия "Львовские авиалинии" и новым руководством предприятия. Трудовой коллектив в лице координационного совета выдвигает требования, а руководство в лице первого заместителя гендиректора УГП "Львовские авиалинии" Евгений Криворочко заявляет, что ситуация на предприятии нормальная, а "координационного совета не существует".
Не беря на себя роль судьи, приводим требования коллектива в том виде, в котором они нам были предоставлены.

КООРДИНАЦІЙНА РАДА ДАП «ЛЬВІВСЬКІ АВІАЛІНІЇ»

Заступнику міністра транспорту та зв'язку України п. Коліснику А.А.

Координаційна Рада ДАП "Львівські авіалінії"

Шановний Анатолій Антонович!

Трудовий колектив ДАП "Львівські авіалінії" звертається до Вас за допомогою у вирішенні наболілих проблем щодо виплати заробітної плати та щодо самої подальшої долі авіапідприємства.

Наше підприємство протягом останніх років досить успішно працювало на ринку авіаперевезень, працівники вчасно і в повному обсязі отримували заробітну платню.

Розвинуто було багато додаткових напрямків, також підприємство спромоглося отримати дозволи та розвинути новий вид послуг - регулярні сполучення з країнами Європи. Підприємство давало стабільний дохід.

Однак останнім часом ситуація кардинально змінилася: зупинено прибуткові рейси, втрачаються можливості розвитку регулярних сполучень, підприємство несе колосальні збитки. Незрозуміла позиція попереднього керівництва щодо визначення пріоритетів розвитку підприємства призвела до фінансової кризи. Мало того - підприємство втрачає контроль на ринку авіаперевезень в західному регіоні, перетворюючись з потужного оператора на "кишенькову" авіакомпанію. А може на меті й було: перерозподілити ринки на користь інших перевізників чи просто знищити!?

За часи попереднього керівництва було зроблено все, щоб прибуткове підприємство перетворити на банкрута. Свідомо чи несвідомо, однак кризова ситуація на підприємстві посилюється. Новопризначений керівник (в.о. генерального директора) перебуває в пригніченому стані, він розгублений, не знає як управляти великим колективом працівників. Немає плану виходу з кризи підприємства. Досі не розроблена концепція розвитку авіакомпанії на довготривалий період часу. Необхідно дати відповідь на запитання: а що робити далі?

Справа навіть не у виплаті поточної зарплати. Проблема, яка стоїть перед керівництвом - це довготривала стратегія розвитку. На запитання куди і на чому будуть літати ДАП "Львівські авіалінії", як працювати в кризових умовах потрібно давати відповідь зараз.

Може поспішне призначення нового керівника було замовленим заздалегідь? Чому під час призначення керівника ніхто не порадився з трудовим колективом? Невже на підприємстві не залишилось керівників, не заплямованих на "об орудках" з "Моносом", італійськими партнерами, якими цікавилась остання перевірка з департаменту. Може потрібно шукати серед керівників, що були проти розпродажу парку вантажних літаків, намагались протистояти розкраданню та відкритому саботажу проти державного підприємства.

Трудовий колектив вважає, що лише чесні працівники повинні керувати підприємством. Вимагаємо, щоб було взята до уваги думка колективу по відношенню до призначення вищого керівного складу.

На нашу думку відповідною кандидатурою на посаду Генерального директора ДАП "Львівські авіалінії" є Шинкарчук Ярослав Іванович - людина чесна і порядна, фахівець з тридцятирічним стажем. Професіонал з багаторічним досвідом на керівних посадах в авіації.

За час роботи на посаді заступника генерального директора з виробництва ДАП «Львівські авіалінії» авіапідприємством було отримано призначення на нові маршрути, розвинуто ряд нових міжнародних регулярних рейсів. Ярослав Іванович - людина, яка розуміє проблеми колективу та знає як управляти підприємством, має розроблену повноцінну концепцію розвитку.

Просимо Вас якнайшвидше віднайти формулу, яка б зняла напругу в середині колективу, та надала впевненість у завтрашньому дні.

05.12.06 р.

Голова координаційної ради ДАП «Львівські авіалінії» Володимир Верес


Фонд державного майна України
Міністерство транспорту і зв’язку
Авіаційна адміністрація України
Комітет Верховної Ради по транспорту
Львівська обласна адміністрація
Львівська обласна рада
Львівська міська рада
Відділення фонду Служби примирення та посередництва у Львівській області
Керівнику соціально-економічного управління Секретаріату Президента

ВИМОГИ

найманих працівників Державного авіапідприємства «Львівські авіалінії» до роботодавця

м. Львів 17.11.06 р.

Ми, наймані працівники, зібравшись 10.11.2006 р. на свої загальні збори констатуємо, що керівництво ДАП «Львівські авіалінії» приймає завідомо збиткові для підприємства рішення і впевнені, що відбувається свідомий розвал авіакомпанії, доведення її до банкрутства, за відомим сценарієм чи не всіх державних авіаперевізників України.

В кінці 2005 р. економічний стан авіапідприємства почав стабілізуватися, з ’ явилась надія на майбутнє. В 2006 р. авіапідприємство вперше заявило про себе, як про перевізника на міжнародних регулярних маршрутах.

Та вже починаючи з з початку 2006 року почались безпідставні затримки з виплати заробітної плати працівникам підприємства.

Керівники підприємства, грубо порушуючи ч.1 ст. 115 КЗпП України, ст. 24 Закону України «Про оплату праці», у відповідності до яких з аробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні у строки, встановлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцяти календарних днів , та ч. 5 ст. 24 Закону України «Про оплату праці» ( Статтю 24 доповнено частиною п'ятою згідно із Законом N 2103-IV ( 2103-15 ) від 21.10.2004 ) « Своєчасність та обсяги виплати заробітної плати працівникам не можуть бути поставлені в залежність від здійснення інших платежів та їх черговості » , - по 3-4 місяці не виплачують заробітну плату .

Та, що виплачується, за рівнем і своєю структурою не відповідає чинному законодавству про оплату праці, прожитковому мінімуму та Галузевій угоді, як за рівнем так і в частині співвідношень тарифних ставок та окладів керівників, які у 3-10 разів вищі від показників спеціалістів та робітників.

Останні на наші звернення не реагують, продовжують діяти всупереч закону, чим спричинили відкриття кримінальних справ. Львівською міжрайонною транспортною прокуратурою від 24.10.06 р. порушена кримінальна справа відносно бувшого генерального директора ДАП «Львівські авіалініх» Ковальчука О. П. за ознаками складу злочину передбаченого ч. 1 ст. 175 КК України.

За матеріалами перевірки прокуратури від 24.10.06 р. підприємство, маючи на рахунках обігових коштів 18 млн. 662 тис. 300 грн. безпідставно не виплатило заробітну плату працівникам підприємства, внаслідок чого утворилась заборгованість 1 млн. 596 тис. 100 грн.

На даний момент ця сума значно зросла, так як заробітна плата не виплачується і далі.

В літній сезон, коли всі авіакомпанії за рахунок збільшення попиту на авіаперевезення збільшують наліт, частоту рейсів, заробляючи кошти на розвиток підприємства і виплату зарплати, керівники ДАП «Львівські авіалінії» навпаки приймають рішення про скорочення і відміну авіарейсів.

Керівники авіапідприємства розпродають транспортні літаки. Не ті, які не в силах підняти, а саме ті, які в доброму стані, користуються попитом в Європі і для яких завжди є робота. Замість того, щоб продовжити ресурс Ан-24, які є технічно готові до польотів для виконання рейсів, адміністрація невмотивовано зупиняє роботу, надає повідомлення на звільнення всім працівникам підприємства без погодження з профспілками.

З 25.11.06 р. відмінились будь-які регулярні рейси. Надаючи перевагу чартерам, не виконуючи регулярні рейси, керівництво зумисно зупинило роботу підприємства. Маючи наявні ресурси для роботи і подальшого існування підприємства, керівництво виставляє на продаж авіатехніку і майно, явно наносячи шкоду державі.

Не маючи ніякого плану виходу з кризи, користуючись амбітними цілями, керівництво підприємства не використовуючи державне майно за цілями і призначеннями, наносить збитки не тільки трудовому колективу, але й державі в цілому. Робота підприємства на протязі 3-х кварталів довела, що і трудовий колектив і майно держави можуть працювати успішно, приносячи дохід державі, задовольняючи попит авіаційних перевезень в західному регіоні. Працівники підприємства голодують, залізають в боргову кабалу, порушується нормальний ритм життя, постійні конфлікти на побутовому рівні через нестатки.

Вважаємо, що виданим наказом Мінтрансу від 19.12. 2003 р. №988 «Щодо створення державної холдингової компанії» міністерством, як органом державного управління, який не виконано в повному обсязі, не створено Правління холдингу, а лише розподілене майно. Призначене некомпетентне амбітне керівництво, яке через свою діяльність, фактично призвело підприємство до глибокої кризи. Тим самим нам нанесено матеріальну шкоду державі та трудовому колективу, нанісши значні моральні збитки, позбавляючи нас гідної оплати за роботу.

На підставі ст. 56 «Конституції України» виставляємо вимоги, у тому числі до держави, як до роботодавця, та маємо намір домагатися їх реалізації аж до звернення до Міжнародної Конфедерації праці і відшкодування збитків в повному обсязі.

Із зазначеним вище, на підставі пункту «г» ст. 2 Закону України «Про порядок вирішення колективних трудових спорів (конфліктів)» висуваємо до ДАП «Львівські авіалінії», а у разі невиконання, то до держави в особі Міністерства транспорту та зв’язку, Фонду державного майна, Авіаційної адміністрації України такі вимоги:

1) погасити до 31.12.2006 р. існуючу заборгованість по заробітній платі та не допускати заборгованість в подальшому і виплачувати заробітну плату згідно трудового законодавства і на умовах колективного договору;

2) виплатити компенсацію за затримку заробітної плати в повному обсязі;

3) привести розрахунок посадових окладів, тарифних ставок та міжкваліфікаційних (міжпосадових) співвідношень окладів керівників, пілотів, професіоналів, фахівців до посадового окладу авіатехніка у порядку, визначеному Галузевою угодою на 2006 – 2007 роки між Державіаслужбою, Фондом держмайна України, Асоціацією «Аеропорти України» ЦА та профспілками, оскільки тут допущений значний «перегин»;

4) встановити мінімальну тарифну ставку робітника 1-го розряду (посадовий оклад) у розмірі не менше 120% величини мінімальної заробітної плату, встановленої законом на час формування цих вимог;

5) з метою виведення підприємства із кризового стану провести вироблення юридично-правових та економічних заходів, для чого призначити повний, всебічний аудит діяльності адміністрації за період з грудня 2003 р. по даний час, негайно відсторонивши керівництво від виконання своїх обов’язків та розірвавши з ними трудові контракти і угоди, як з такими, що свідомо привели підприємство до банкрутства своїми неефективними та незаконними діями і рішеннями, особливо у частині формування менеджменту персоналу, підбору та розстановці кадрів управління, штат якого роздутий до значної величини. У випадку, якщо у діях посадових осіб підприємства будуть вбачатися ознаки злочину, то притягати таких керівників до кримінальної відповідальності та змусити відшкодувати завдані збитки. Залучити до роботи в комісії з аудиту представників, рекомендованих нами із числа галузевих фахівців.

6) припинити продаж майна належного ДАП «Львівські авіалінії», зупинити процедуру передачі літаків Ан-12, та провести всебічне розслідування дотримання всіх норм та законів при їх продажу та комплектації.

7) провести проплату та отримати сертифікати за продовження ресурсів літаків, які на сьогоднішній день придатні до польотів;

8) заборонити переводити регулярні рейси в чартери;

9) налагодити нормальну роботу агентств, в першу чергу агентств ДАП «Львівські авіалінії»;

10) негайно повернути у власність підприємства незаконно продані агентства.

У випадку невиконання наших умов залишаємо за собою право на страйк та боротьбу за наші економічні та конституційні права.

Голова координаційної ради ДАП «Львівські авіалінії», голова Вільної профспілки ІТП АТБ ДАП «Львівські авіалінії»   Верес В.М.