16.05.22 

ImageНаціональне бюро з розслідування авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами оприлюднило Попередній звіт за результатами розслідування катастрофи з літаком Ан-26Б-100 UR-UZB в с. Михайлівка, Вільнянського р-ну, Запорізької обл., що сталася 22.04.2022р.

Згідно з документом, 22-го квітня 2022 року екіпаж ПрАТ «Авіакомпанія Константа» у складі КПС, другого пілота та бортінженера, виконував перегін (технічний переліт) за маршрутом аеропорт «Запоріжжя» – аеропорт «Ужгород» на літаку Ан-26Б-100 UR-UZB.

Заявка на використання повітряного простору була подана напередодні польоту, за інформацією авіакомпанії, дозвіл на виконання польоту був отриманий від Украероцентру. Політ виконувався за ПВП. Зліт літака було виконано о 05:44 UTC.

Приблизно через 5 хв. після зльоту, на початковому етапі польоту, поблизу с. Михайлівка, Вільнянського району, Запорізької обл. літак зіткнувся центральною частиною лівого крила з дротами високовольтної лінії електропередач. Після зіткнення з перешкодою, літак впав на землю (відстань від точки зіткнення до місця падіння становить приблизно 170 метрів). 

Внаслідок зіткнення та падіння літака на землю виникла пожежа. Бортінженер літака загинув. КПС та другий пілот отримали серйозні тілесні ушкодження. ПС повністю зруйноване.

За інформацією УАМЦ, метеоспостереження на аеродромі «Запоріжжя» не здійснювались. Час вильоту ПС декілька разів переносився у зв’язку з відсутністю умов VFR - туманом. Політ виконувався за правилами візуальних польотів.

Згідно з NOTAM A0594/22, виданим Украероцентром, повітряний простір України закритий для польотів цивільної авіації у зв’язку з військовим вторгненням РФ (діє з 13.04.2022 до 25.05.2022).

Розслідування триває. Подальші роботи включатимуть вивчення і аналіз:

  • даних бортових реєстраторів;
  • траєкторії польоту;
  • метеорологічної інформації;
  • пояснювальних записок та протоколів опитування екіпажу, технічного персоналу та очевидців;
  • кваліфікації КПС, членів екіпажу, їх досвіду та медичного стану, умови та норми відпочинку перед виконанням польоту тощо;
  • заправки та завантаження літака;
  • записів з документів про підтримання льотної придатності та технічне обслуговування літака;
  • аналіз документів аеронавігаційної інформації щодо перельоту літака та інше;
  • оцінки ризиків для безпеки польотів;
  • попередньої та передпольотної підготовки екіпажу.

Якщо під час розслідування буде виявлено критичні проблеми з безпеки польотів, НБРЦА негайно повідомить відповідальні органи та сторони, з метою вжиття відповідних та своєчасних заходів з безпеки.

Раніш повідомлялось, що Ан-26, який впав у Запорізькій області не мав ніякого відношення до ЗСУ.