02.02.23 

ImageAirbus і Qatar Airways врегулюють юридичні питання щодо Airbus A350

Авіакомпанія Qatar Airways і Airbus уклали мирову угоду щодо триваючого судового процесу щодо фарби на Airbus A350. Суперечка тривала майже два роки, закінчившись у Високому суді Лондона.

Як повідомляє  Simple Flying, обидві сторони оприлюднили заяву, в якій йдеться:

"Qatar Airways і Airbus раді досягнути дружнього та взаємоприйнятного врегулювання у зв’язку з їхнім судовим спором щодо погіршення якості поверхні A350 і припинення експлуатації літаків A350. Зараз триває ремонтний проект, і обидві сторони з нетерпінням чекають безпечного повернення цих літаків в повітря.

Деталі мирової угоди є конфіденційними, і сторони приступлять до припинення своїх судових претензій. Мирова угода не є визнанням відповідальності для жодної зі сторін. Ця угода дозволить Qatar Airways і Airbus рухатися вперед і працювати разом як партнери".

Скасовані замовлення на літаки будуть відновлені

Обидві сторони підписали висновок, що вони зможуть рухатися далі як партнери. Першим кроком у цьому процесі буде відновлення раніше скасованих замовлень на літаки.

Ще в січні 2021 року суд Катару подав заяву, в якій він вимагав від Airbus понад 600 мільйонів доларів відшкодування збитків , що призвело до того, що виробник літаків скасував замовлення авіакомпанії на 50 Airbus A321neo . Це призвело до того, що Катар звернувся до Boeing для своїх вузькофюзеляжних потреб, розмістивши замовлення на 50 737 MAX 31 січня разом із замовленнями на свій вантажний літак 777X.

Airbus також видалив невиконані замовлення Катару на Airbus A350 зі своїх книг у відповідь на неодноразову відмову Катару від поставок.

Airbus і Катар підтвердили для видання Simple Flying, що всі ці замовлення будуть відновлені. Це додає до книги замовлень 50 A321neo та 23 Airbus A350, і незабаром поставки авіакомпанії відновляться.

Незалежно від того, як зараз Airbus і Катар ставляться один до одного, спільної роботи не уникнути. Катар дійсно має 43 літаки A350 у своєму флоті, включаючи 19 більших -1000 і 34 варіанти -900. Повідомляється, що 22 з цих літаків наразі заборонені QCAA через пошкодження лакофарбового покриття.

Катар захоче відремонтувати ці літаки, мабуть, коштом Airbus. Інші оператори з менш серйозними тріщинами фарби вже пройшли обробку своїх літаків, процес, який по суті включає перефарбування літаків. Постраждалі катарські A350 будуть розглянуті, ймовірно, за рахунок Airbus.

У майбутніх літаків не повинно виникнути такої проблеми, оскільки Airbus вже встановлює новий тип мідної фольги на деякі зі своїх нових літаків. Цю модифікацію було впроваджено, щоб трохи зменшити вагу літака, і вона мала щасливий побічний ефект, також зменшивши розтріскування фарби.